Error 500 – to bardzo ogólny kod stanu HTTP, który oznacza wewnętrzny błąd serwera. Dokładniej oznacza to, że coś poszło nie tak po stronie serwera witryny, ale serwer nie podaje dokładnej przyczyny.
Komunikat o błędzie 500 Internal Server Error może objawić się na kilka sposobów, ponieważ każda witryna ma uprawnienia do dostosowywania komunikatu.
Oto kilka typowych sposobów wyświetlania błędu HTTP 500:
- 500 wewnętrzny błąd serwera
- HTTP 500 – wewnętrzny błąd serwera
- Tymczasowy błąd (500)
- Wewnętrzny błąd serwera
- Błąd wewnętrzny HTTP 500
- Error 500
- Błąd HTTP 500
- 500. Error
Jak naprawić error 500 – wewnętrzny błąd serwera
Błąd 500 – Wewnętrzny błąd serwera to błąd po stronie serwera, co oznacza, że problem prawdopodobnie nie dotyczy Twojego komputera lub połączenia internetowego, ale serwera witryny.
Jak rozwiązać problem z wewnętrznym błędem serwera 500 w witrynie internetowej?
Jeśli nie jesteś administratorem strony na której występuje error 500 to mało prawdopodobne, abyś mógł to naprawić. Spróbuj jednak tych kilku kroków:
- Załaduj ponownie stronę internetową. Możesz to zrobić klikając przycisk Odśwież / Załaduj ponownie, naciskając klawisz F5 lub Ctrl-R lub ponownie próbując podać adres URL z paska adresu.
- Nawet jeśli wewnętrzny błąd serwera 500 jest problemem na serwerze sieci Web, problem może być tymczasowy.
- Uwaga: jeśli komunikat o wewnętrznym błędzie serwera 500 pojawi się podczas procesu płatności online, pamiętaj, że zduplikowane próby płatności mogą skończyć się utworzeniem wielu zamówień i wielokrotnym przesłaniem! Większość ma automatyczną ochronę przed tego typu działaniami, ale wciąż jest to coś na co powinieneś uważać.
- Wyczyść pamięć podręczną przeglądarki. Jeśli występuje problem z wersją przeglądanej strony w pamięci podręcznej, może to powodować problemy z protokołem HTTP 500.
- Uwaga: wewnętrzne błędy serwera zwykle nie są spowodowane problemami z pamięcią podręczną, ale czasami znikają po jej wyczyszczeniu. To łatwe więc warto spróbować.
- Usuń pliki cookie ze swojej przeglądarki. Możesz naprawić około 500 problemów związanych z wewnętrznymi błędami serwera, usuwając pliki cookie związane z witryną, z której otrzymujesz błąd. Po usunięciu plików cookie uruchom ponownie przeglądarkę i spróbuj ponownie.
Wewnętrzne rozwiązywanie problemów z błędem serwera 500 w Twojej witrynie internetowej
Wewnętrzny błąd serwera 500 w Twojej witrynie wymaga zupełnie innego sposobu działania. Większość z błędów “500” to błędy po stronie serwera, co oznacza, że problem prawdopodobnie zostanie naprawiony, jeśli jest to Twoja witryna.
Pamiętaj, aby przed próbą naprawy swojej strony wykonać kopię zapasową plików. Jeśli coś pójdzie nie tak, będziesz miał zabezpieczenie.
Istnieje wiele powodów, dla których Twoja witryna może wyświetlać użytkownikom błąd 500, np:
Zmiany w WordPress
Jeżeli błąd pojawia się po tym jak wprowadziłeś jakieś zmiany na stronie to możesz być niemal pewny, że to przez to. Wystarczy wtedy po prostu cofnąć zmiany… Najczęściej jest to instalacja wtyczki lub zmiany w pliku wp-config. Jak to zrobić bez dostępu do kokpitu wyjaśniłem poniżej. Ponowna instalacja Wodpressa może czasem pomóc. Warto to zrobić zgodnie z instrukcją z tej strony.
Sprawdź błędy na stronie
Aby to zrobić włącz tryb debugowania w swoim WordPressie. Połącz się ze swoją witryną przez FTP i wklej do pliku wp-config.php taką linijkę: define(’WP_DEBUG’, true);
Odśwież stronę i sprawdź czy pojawią się błędy, to co Cię interesuje to “Fatal error”. Jeśli błąd wskazuje na folder themes to należy zmienić motyw na inny. Błąd odnoszący się do folderu plugins jasno mówi, że winny jest plugin – wyłącz go zmieniając nazwę folderu.
Jeśli nie pojawi się żaden błąd, usuń linię z wp-config lub zmień true na false.
Błąd kodowania w .htaccess
Chociaż nie jest to często występujący problem, upewnij się, że plik .htaccess w Twojej witrynie ma poprawną strukturę. Najprostszym sposobem jest po prostu usunięcie tego pliku przez FTP. Kiedy strona ruszy, przejdź do ustawienia bezpośrednich odnośników i kliknij zapisz. Utworzy się nowy plik .htaccess.
Wadliwa wtyczka WordPress
Jeśli instalowałeś wtyczkę w swoim WordPressie i pojawił się error 500, to niemal pewne, że nie działa ona prawidłowo. Wejdź przez FTP wp-content/plugins i zmień nazwę folderu wtyczki na inna. Spróbuj teraz przeładować stronę.
W przypadku kiedy nie wiesz, która wtyczka może powodować błąd, po prostu wyłącz wszystkie i jeśli strona się uruchomi, włączaj każdą wtyczkę po kolei, aż znajdziesz tą wadliwą.
Błędny kod w wp-config
Jeśli wprowadzałeś jakieś zmiany do wp-config, usuń je i sprawdź ponownie.
Za mało pamięci PHP
Skrypty PHP do uruchomienia wymagają dużej ilości pamięci . Aby to sprawdzić, wejdź do panelu DirectAdmin lub cPanel i sprawdź w logach czy pojawił się problem z pamięcią. Ustaw 256 MB lub więcej. Wklej define (’WP_MEMORY_LIMIT’, ’64M’); do wp-config.php.
Sprawdź uprawnienia do plików i folderów
Upewnij się, że uprawnienia do plików i folderów to 755 i 644. Na skutek włamania na stronę takie uprawnienia mogły zostać zmienione. Zaloguj się to FTP i sprawdź.
Brakujące lub uszkodzone plik WordPress
Najprostszy sposób, aby to naprawić to ponowna instalacja WordPress. Po prostu pobierz WordPressa z oficjalnej strony i wrzuć plik na serwer z wyjątkiem wp-content i wp-config.
Problem z hostingiem
Jeśli nie wprowadziłeś żadnych zmian i błąd po prostu się pojawił, najrozsądniej jest skontaktować się od razu ze swoim hostingodawcą.
Jeśli znasz jeszcze inne rozwiązania problemu 500 lub nie możesz rozwiązać problemu- zostaw komentarz!
Z doświadczenia, to raczej tryb debug nie łapie 500.
W przypadku 500, pierwszym miejscem w które należy zaglądnąć są logi błędów serwera.