Co to jest Landing Page?
Landing Page to niezbędny element każdej internetowej kampanii marketingowej. Strona typu landing page jest zaprojektowana w taki sposób, aby kierować ruch do wykonania określonej akcji, takiej jak zapisanie się do listy mailingowej czy zakup produktu.
Najprawdopodobniej masz już swoją stronę internetową ze stroną główną, wpisami, podstronami połączoną za pomocą menu głównego i stopki. Strony docelowe mają jednak inną specyfikę ponieważ mają za zadanie skupienie uwagi czytelnika na wykonanie konkretnego celu – podanie maila czy zakup produktu. Takie strony buduje się w nieco inny sposób.
Możesz na przykład stworzyć landing page swojego produktu, a Twoim celem jest jak najwyższa sprzedaż. Każda taka strona powinna promować tylko jeden produkt, ponieważ masz za zadanie skupić uwagę swojego potencjalnego klienta na sprzedaży konkretnego produktu, tak aby nie rozpraszać go innymi rzeczami. Im więcej klient będzie miał wyboru tym bardziej prawdopodobne jest, że nie kupi nic, bo nie będzie się mógł zdecydować. Dlatego do każdego produktu powinna być osobna strona docelowa.
Jakie cechy powinna mieć strona docelowa
Nie ma sztywnych zasad co do wyglądu takiej strony, ale warto skupić się na kilku rzeczach dzięki którym zwiększysz konwersję. Dobrym przykładem może być produkt, który rozwiązuje jakiś problem klienta.
- Chwytliwe hasło marketingowe – może być skonstruowane w taki sposób, aby zauważyć problem klienta i odpowiedzieć w jaki sposób może to rozwiązać. – oczywiście kupując Twój produkt.
- Opisz korzyści – Rozbudź wyobraźnię swojego potencjalnego klienta dokładnie opisując jakie osiągnie korzyści używając Twojego produktu. Suche informacje o produkcie są dobre na już zdecydowanych klientów. Poczytaj opisy telewizorów w sklepach z RTV, są bardzo obrazowe i pokazują jak będziesz się czuł jeśli tylko kupisz jeden z nich. 🙂 Przykład: „Duży ekran to więcej emocji. Większa przekątna ekranu sprawi, że detale stajną się żywsze, a Ty poczujesz się jak w środku filmu akcji pełnego ekscytujących eksplozji. Obraz jeszcze nigdy nie wydawał się aż tak realny.”
- Szczegółowy opis produktu – Jeśli już zaciekawisz klienta swoim produktem to w dalszym etapie przedstaw wszystkie informacje na temat produktu, im więcej szczegółów tym lepiej. Wielu ludzi lubi mieć możliwie dużo informacji, zanim zdecyduje się na zakup.
- Maksymalnie uproszczony zakup – Przykładowo pod chwytliwym hasłem możesz umieścić przycisk z przekierowaniem do zakupu.
- Ograniczenie – bardzo skutecznym sposobem jest czasowo ograniczona oferta lub ograniczona ilość sztuk. Przykładów jest mnóstwo, spotykamy się z tym cały czas, to bardzo popularny chwyt marketingowy.
Przejdźmy do konkretów.
Jak zrobić landing page za pomocą motywu WordPress
Uwaga! Wskazówka dla początkujących, przed przeczytaniem tego poradnika zapoznaj się najpierw z: Jak założyć bloga w WordPress – 5 kroków
Jest bardzo wiele motywów WordPress specjalnie zaprojektowanych do tworzenia stron docelowych. Wiele z nich posiada mnóstwo świetnych funkcji, przyciski, suwaki przyciągające wzrok użytkownika. To wszystko bardzo ułatwia tworzenie skutecznego landing page. Poniżej darmowe motywy z możliwości rozwinięcia do wersji pro.
Niektóre motywy wymagają dodatkowych wtyczek do prawidłowego działania motywu. Zostaniesz o tym poinformowany po aktywacji motywu.
Hestia
Hestia to bardzo popularny motyw który jest łatwy w konfiguracji. Darmowa wersja w zupełności wystarczy to stworzenia skutecznego landing page. Przekonasz się o tym za chwilę. W dowolnym momencie możesz zaktualizować motyw do wersji pro zyskując dużo więcej możliwości edycji.
Jak stworzyć landing page na darmowym motywie HESTIA?
- Pobierz motyw – Wejdź na oficjalną stronę i pobierz motyw na dysk.
- Wgraj motyw – Przejdź do Wygląd > Motyw > Dodaj nowy > Wyślij motyw na serwer > Wybierz paczkę .zip i wgraj motyw
- Zainstaluj motyw i aktywuj
- Skonfiguruj ustawienia, w każdym motywie ustawiania wyglądu nieco się różnią, dlatego najlepiej jest odwiedzić oficjalną stronę motywu i zapoznać się z instrukcją – Cała szczegółowa dokumentacja do motywu HESTIA znajduje się pod tym linkiem: Dokumentacja motywu HESTIA
Futurio
Pobieramy motyw, instalujemy i aktywujemy. Pobierz motyw.
Po aktywacji tego motywu będziesz musiał zainstalować dodatkowe wtyczki Futurio Extra oraz Elementor.
Motyw oferuje nam w darmowej wersji jedynie jeden szablon demo, który polecam zainstalować początkującym użytkownikom. Aby to zrobić kliknij Wygląd > Install Demo
Wybieramy pierwsze darmowe demo, pozostałem są dla wersji PRO.
Po kliknięciu w szablon zostaniemy poinformowani o tym, że zaleca się aby instalować zawartość demo do nowej instalacji WordPress oraz o potrzebnych wtyczkach, aby strona wyglądała jak na obrazku.
Klikamy „GO TO THE NEXT STEP”
W następnym oknie zostawiamy tak jak jest i klikamy „INSTALL THIS DEMO”
Jeśli wszystko poszło dobrze to zobaczymy napis „Demo Imported”. Klikamy „SEE THE RESULT”
Teraz wystarczy edytować obrazki i treść oraz dostosować do własnych potrzeb. Aby to zrobić klikamy Wygląd > Dostosuj
Szczegółowa instrukcja znajduje się pod tym linkiem: Dokumentacja motywu Futurio.
Kilka innych darmowych motywów dobrych dla Landing Page. Do każdego polecam wgrać zawartość demo, dostosować do swoich potrzeb, edytować co potrzebujesz, a pozostałą zawartość usunąć.